Difference between sound and contravening communication.  

Communication through gestures, images and sounds.

Communication of a message: a person sends it, and another receives (others receive) it harmoniously. In other words, the message the sender wants to communicate is clear, and the receiver understands it, without any contravention happening.

Not understood message: it is a message that is too conceptual or difficult for mass users, that contains a hidden meaning in order to intrigue the receiver or inspire a reflection, and that it is too complex for a superficial, but also incompetent and uneducated, audience.

                                           “Off the air”

We wanted to show an example, through a videoclip, of what often happens in a mass communication that is not a sound one, being in fact a distortion. On purpose, the media often use impetuous messages to reach a mass audience, without considering the aims of those messages. It is the disharmonious communication that gives rise to a contravention.

                                         “The videoclip”

The door being knocked: permission to take an action. The door is empty   >   In the communication channel, an entry permission has to be given.

May I communicate with that person? ‘Yes’ has a symbolic meaning. The empty door: I enter harmoniously, through the ‘Yes’ that gives permission to communication. The voice sound was deliberately omitted (apart from the knock-knock), in order to focus the attention on the message.


Series of images:

1) quietness and beauty;

2) ease and naturality;

3) amusement.


Communication of the message

The off-the-air communication took place with the receiver’s permission.

La differenza tra comunicazione e violazione.

La comunicazione attraverso i gesti, le immagini, i suoni.

Comunicazione; una persona comunica e una (o altre) riceve in modo armonico; cioè il messaggio che voglio comunicare è chiaro e il ricevente coglie ciò senza violazione. Il messaggio non viene recepito : troppo concettuale o di difficoltà per un'utenza di massa; ha un messaggio nascosto per incuriosire o stimolare una riflessione, ma è troppo difficile per un pubblico superficiale ma anche poco capace e poco preparato.

                                           "Fuori Onda "

Abbiamo voluto dare un 'esempio tramite un video di quello che spesso avviene in una comunicazione di massa che non è più comunicazione ma distorsione di un messaggio. Volutamente i Media usano spesso messaggi irruenti per raggiungere un pubblico di massa senza porsi un 'obbiettivo del messaggio. È la comunicazione disarmonica che diventa violazione.

                                             "Il video”

La porta in cui si bussa: Permesso per un' azione. La porta È vuota  >  Canale di Comunicazione deve esserci permesso di entrata.

Posso comunicare con la persona? SI in senso simbolico la porta vuota, entro in modo armonico con ildel permesso di comunicazione. Volutamente si è omessa la voce tranne il toc toc del bussare per stimolare l'attenzione sul messaggio. 

Serie di immagini

1) Calma e Bellezza

2) Agio e naturalezza

3) Divertimento

La comunicazione del messaggio

Fuori Onda è avvenuta con il permesso del ricevente



Built with Mobirise - Click here